Odbory a zaměstnavatelé jsou zásadně proti rozšiřování mýta na silnice první třídy!

Odbory a zaměstnavatelé jsou zásadně proti rozšiřování mýta na silnice první třídy!

Rozšíření mýta i na silnice první třídy by museli zaměstnanci dopravy zahrnout ve svých cenách, a došlo by tak ke zdražení přepravy osob i zboží. Je tudíž zjevné, že zástupci zaměstnavatelů s rozšířením mýta nesouhlasí, stejně jako odbory.

Nicméně vláda trvá na svém, a chtějí mýta rozšířit o 900,2 kilometru silnic první třídy. Dopravní firmy se ovšem proti něčemu takovému ohrazují, jelikož by tak musely zahrnout mýto do výše ceny za přepravy osob a zboží a přenést na toho, kdo je spotřebitelem, říká Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Od roku 2007 dochází v naší zemi k vybírání mýtného pomocí tzv. mikrovlnných mýtných bran. Za posledních 10 let se vybralo 77,5 miliardy korun, v roce 2016 částka padla skoro na 10 miliard.

Při jednání s vládou o případném rozšíření se Hanák nechal slyšet, že zvedat mandatorní výdaje ve státním rozpočtu není šťastné řešení. Zatímco zástupci zaměstnavatelů by se chtěli soustředit na veřejné investice, ministr financí Ivan Pilný prochází požadavky každého z ministrů, kde se přesahují možnosti rozpočtu.

Hanák ukázal zcela jasně svůj postoj. Myslí si, že když ekonomicky rosteme jako stát, nemá smysl plánovat nějakých schodek 50 miliard korun. V případě, že na tom vláda trvá, mělo by se investovat do aplikovaného výzkumu, dopravní infrastruktury, nebo pedagogů. Podle Hanáka je chybný i nárůst úředníků, jelikož se nemodernizuje státní správa, jen roste počte lidí zaměstnaných v ní.

Komentáře